Make Money With 10-cash.com

10-cash.com

Click Please...

Thursday, September 22, 2005

22hb.Sept.2005

Khamis,kota Kinabalu,Sabah.

Seperti biasanyaada saja keresahan yang mendatangi kehidupan kita.Ada ketikanya tidak tahu kepada siapa harus kita ceritakan,untuk mengurangkan bebeban yang ada.Semua tingkah dan tindakan tidak menentu dan terasa sia-sia.
Hari ini cuaca di awal pagi agak berangin dan kelihatan akan segerah hujan menyusul.Tentunya akan segera memberi satu harapan kepada diri saya bahawa hari ini mungkin saja kurang kerja.Tetapi kemurungan cuaca beransur menghilang menjelang tengahari.Namun ramai orang masih harus berhati-hati kalau saja nanti sore hujan akan turun sudahnya.Mungkin saja bersama ribut.Bisa saja menlihat kepada terjadinya ribut Rita di sebelah Amerika.Mungkin saja akan tersiba tempiasnya hingga kerantau sebelah sini.Dan tentunya orang paling risau dengannya ialah saya sendiri.Risau memikirkan bilik sewaan yang bocor atapnya di sana-sini.
Saat ini saya cuba mencari personal yang bagaimana harus saya tampilkan dalam karya saya kelak.Mencari seseorang yang bisa saya serapkan kedalam watak karya bukan mudah rasanya.Kerana saya sudah mencuba sejak sebulan lalu.Saya kebetulan ada teman dari Indonesia berkerja dekat dengan saya selalu menikmatai minuman petang.Asalnya jawa timur dan saya dan teman-teman mengenalinya dengan panggilan Mat saja.Saya merasa tidak wjar rasanya bertanya lebih jau mengenai keperibadiannya.Tetapi saya merhasrat akan ke kampungnya suatu waktu nanti.Kalau memang ada rezeki dan peluang untuk melakukannya.
Berkerja sebagai buruh kekadang memang amat menyayat hati.Dengan pendapatan yang tidak seberapa terpaksa menampung kos paspor sekitar RM2300 setahun.Sebulan saja mesti bayar RM150 lebih.Kalau mencari pekerjaan untuk sekadar enjoi baik jangan kerja>tapi bagi mereka yang kerja memang atas kesedaran akan tanggunjawap mereka terhadap keluarga mereka di kampung halam tentunya dapat menimpan wang untuk hari mendatang.Saya dan beberapa rakan kebetulan selalu solat di mursolah bersama-sama dan banyak di luahkan kepada kami keluhannya.Saya tentunya saja dia dapat jadi tipa kepada manusia perburuhan di rantau orang.Tapi saya masih agak segan hendak bertanya lebih jauh perihal keluarga dan peribadinya sendiri.Tapi saya tetap memilih dia sebagai tipa manusia perburuhan dalan karya saya.

No comments:

Untuk 8 berita terbaik minggu ini

Search 2.0

Friends & Partners