Make Money With 10-cash.com

10-cash.com

Click Please...

Saturday, September 24, 2005

24hb.Sept.2005

Ahad,Kg Likas Kota Kinabalu,Sabah,Malaysia.


Hari bergilir lagi yang semalam.Lalulintas menjadi agak aman kerana hari ahad dan sabtu merupakan hari libur.Tentunya perjalan dengan angkutan awan akan begitu menyenangkan sekali.Bagi yang punya mobil sendiri ianya satu kelebihan kerana tentunya dapat menghemat bahan bakar.
Saya mendapat satu hal hari ini,yang mana mahu tidak mahu kita harus sedari akan realitinya.Ada ketikan sistem pendidikan yang kita miliki dan pilih menjadikan kita manusia yang hanya tahu menghafal apa yang kita pelajari.Kemudian bila menerima pekerja bersesuaian dengan kepakaraan kita maka kita akan luahkan dan tumpahkannya begitu saja.Tidak ada apa yang dapat kita kembangkan dari kemahiran fizik mahupun fikir yang kita perolehi dari universiti dapat kita kembangkan untuk kemenafaatan manusia seluruhnya.Kalau pun ada ianya hanya kebetulan.Yang ada hanya tumpukan keinginan dan nafsu material yang tidak terhad.Tapi kemampuan biologis manusia itu sendiri akan pasti terhad iaitu paling mudah bila kita mati.Kematian menjadi titik nokta kepada manusia yang tidak sudah berkehendak kepada material dan kepuasan nafsunya.




Foto 1:Memupuk keingina material manusia














Foto 2;Dari lantai Masjid bandar Kota Kinabalu
saya tangkap












Foto 3;Teman dari UMS

'












Saya masih begini,benggang memikirkan apa si tema dan cerita hendak aku ajuhkan kepada keliling.Aku juga buntuh menulis sajak.Asik fikir mahu jual saja antologi Imigrasi saya.Juga mungkin antologi yang dapat saya andalkan.Tetapi siap mahu beli karya penulis halimunan dan tidak ada persatuan seumpaman saya ini.Benggang benar.... .Walhal aku amat butuhkan punca pendapatan saat ini.

Lain kali saya sambung.Nanti saya cuba menulis lebih teratur dan menyediakan data dan bahan sebelumnya.

No comments:

Untuk 8 berita terbaik minggu ini

Search 2.0

Friends & Partners