Make Money With 10-cash.com

10-cash.com

Click Please...

Tuesday, January 27, 2009

Saja-saja



SEPI


Kala sepi mula bicara
Ingatan menerja
Berulang-ulang
Hati membilang waktu berdetak
Tak sudah-sudahnya harapan di tabur
Pada sua entah dimana
Di dipena pintu
Dan di mana-mana
Jiwa terpaku
Rongga jadi berat
Betapa hebatnya harapan
Sebuah pengharapan sua
Dalam cengkapan sepi



Utuh Karya Jaya
3/2/2007
Komkar

SUARA ANGIN
(Ingatan Buat Sahabat sekolah 1987 SMK Elopura)

Tiba-tiba harum kumtum hati
Mekar
Menebarkan setanggi penuh keliling
Raut-raut kerinduan
Menerawang di mana-mana


Suara terdiam
Aku simpan dalam-dalam
Saatku tanya
Hati terbungkam,terbayang-bayang
Aku cuba mengusir
Takut jadi merusuh
Malah lagu syahdu
Memadu asmaranya
Bagaimana hendak aku abaikan suaranya


Berikan aku sekurun waktu
Akan aku pahat pada tugu ingatan
Seluruhnya jasadmu
Dalam ingatan tercantik pernah aku lakar
Yang tidak akan kau ketahui


Utuh Karya Jaya
Komkar,K.K

No comments:

Untuk 8 berita terbaik minggu ini

Search 2.0

Friends & Partners