Make Money With 10-cash.com

10-cash.com

Click Please...

Saturday, December 10, 2005

10hb.Dis.2005

Saya jadi bisa menitiskan air mata bila mengenangkan akan nasib diri.Amat malang sekali.
Pikiran juga asik buntuhan tidak tahu bagaiman harus menyelesaikannya.Kayak orang tidak beriman saja.
Tapi aku si mula terfikir kalau apa yang saya alami kerana ula tangan saya sendiri.Sampai hati tidak tenteram dan asik gelisah.Ada waktunya merasa tidak berguna sekali.Tidak ada harapan.Lebih-lebih kalau insan terdekat dengan kita tidak melihat kita selayaknya sebagai manusia yang wajar di hormati.Semiskinan manupun saya saya juga punya kehormatan dan kemampuan.Sekalipun kemampuan saya terbatas oleh hambatan dunia materi edan ini.
Aku cuba memujuk hati dengan menuliskan ruahan hati saya dalam sajak ini;


Suara Dari Hati Paling Dalam

esak perit
saat tidak terbendung
kata-kata tanpa suara
membawa fikiran menerawang
kehilangan akar akhlak
jauh dari hati

kehangatan titisan di telapak tangan
mengaliri kulit karing pipi
jauh dalam hati paling dalam
tidak lagi tertafsir maknanya
sepi dalam kekalutan suara
kelaparan saat besta bermula
membawa jauh kerongga derita

angin bisa bernyanyi
empun,
awan
dan
rerumputan di padang terbuka
membawa aku hilang dalam kalimah


Luasnya kehidupan di hadapan
dalam diri
tidak mampu ku hadapi
dengan dadah terbuka
jahil
Ampunkan hambaMU ini.


Utuh Karya Jaya
10.12.2005
Sabah


Aku tidak tahu apa sebenarnya yang harus aku nyatakan.Tetapi itulah fikiran menerawang saat aku catatkan dalam sajak.

Sini saya titipkan beberapa foto massa:

>tiga foto untuk tiga keperibadian berbeza


Jumpa lagi

No comments:

Untuk 8 berita terbaik minggu ini

Search 2.0

Friends & Partners